|
H?Šra G??bor, Sz?Šger Katalin
doktori hallgat??, egy?Šb
hera.gabor@kla.hu
|
2010 -0 6- - 16: 1
|
|
|
A közoktatás világában a kompetenciák alkalmazására valĂł kĂ©szsĂ©g már követelmĂ©nykĂ©nt jelenik meg. A tanulĂłknak egyre kevĂ©sbĂ© tĂ©teles tudásanyagot kell elsajátĂtani, inkább az ismeretek, tapasztalatok, szemĂ©lyes adottságok alkalmazására kell kĂ©pessĂ© válniuk. A megfogalmazott követelmĂ©nyrendszer azonban csak a tanárok munkájának köszönhetĹ‘en lehet eredmĂ©nyes. Ha a pedagĂłgusok nem csak definĂciĂł szerint Ă©rtik a kompetencia definĂciĂłját, hanem hĂ©tköznapi munkájukban alkalmazzák is azokat - Ăgy átadva ezeket a kĂ©szsĂ©geket.
Tervezett elĹ‘adásunkban arra keressĂĽk a választ, hogy milyen tĂ©nyezĹ‘k teszik lehetĹ‘vĂ© a kompetenciák alkalmazását, átadását. ElsĹ‘sorban az elĹ‘ĂtĂ©letessĂ©g, mint befolyásolĂł tĂ©nyezĹ‘ szerepĂ©re fogunk figyelmet fordĂtani, egy hagyományos Ă©s innovatĂv kutatási mĂłdszertant ötvözĹ‘ kutatás eredmĂ©nyei alapján. Ugyanakkor pedagĂłgusok körĂ©ben vĂ©gzett trĂ©ningek tapasztalatai alapján arra is kitĂ©rĂĽnk, hogy az iskola világában milyen jellegű konfliktusok jelenhetnek meg a kompetenciák hiányának köszönhetĹ‘en.
|
|
|
H?Šra G??bor, Sz?Šger Katalin
doktori hallgat??, egy?Šb
hera.gabor@kla.hu
|
2010 -0 6- - 16: 1
|
|
|
A közoktatás világában a kompetenciák alkalmazására valĂł kĂ©szsĂ©g már követelmĂ©nykĂ©nt jelenik meg. A tanulĂłknak egyre kevĂ©sbĂ© tĂ©teles tudásanyagot kell elsajátĂtani, inkább az ismeretek, tapasztalatok, szemĂ©lyes adottságok alkalmazására kell kĂ©pessĂ© válniuk. A megfogalmazott követelmĂ©nyrendszer azonban csak a tanárok munkájának köszönhetĹ‘en lehet eredmĂ©nyes. Ha a pedagĂłgusok nem csak definĂciĂł szerint Ă©rtik a kompetencia definĂciĂłját, hanem hĂ©tköznapi munkájukban alkalmazzák is azokat - Ăgy átadva ezeket a kĂ©szsĂ©geket.
Tervezett elĹ‘adásunkban arra keressĂĽk a választ, hogy milyen tĂ©nyezĹ‘k teszik lehetĹ‘vĂ© a kompetenciák alkalmazását, átadását. ElsĹ‘sorban az elĹ‘ĂtĂ©letessĂ©g, mint befolyásolĂł tĂ©nyezĹ‘ szerepĂ©re fogunk figyelmet fordĂtani, egy hagyományos Ă©s innovatĂv kutatási mĂłdszertant ötvözĹ‘ kutatás eredmĂ©nyei alapján. Ugyanakkor pedagĂłgusok körĂ©ben vĂ©gzett trĂ©ningek tapasztalatai alapján arra is kitĂ©rĂĽnk, hogy az iskola világában milyen jellegű konfliktusok jelenhetnek meg a kompetenciák hiányának köszönhetĹ‘en.
|
|
|
Munkácsy Katalin
PhD jelölt
katalin.munkacsy?(a)gmail.com
|
2010 -0 6- - 12: 0
|
|
|
Esélyek a matematikaórán
Az iskolai konfliktusok egyik oka, hogy nem a diákok nyelvén folyik az oktatás. A nyelvi különbségek közül elsősorban az eltérő társadalmi dialektus és a tanulmányi eredmények közötti kapcsolattal foglalkozom. Olyan eljárásokat próbáltunk ki, amelyek a nyelvi akadályok ellenére is lehetővé teszik a matematikai problémamegoldást, és eközben fejlesztik a kommunikációs képességeket is.
|
|
|
Nagy Péter Tibor
|
2010 -0 6- - 11: 1
|
|
|
Ez a vendégkönyv 2010 junius 11 től jun 22 ig arra a célra szolgál, hogy mindenki itt jelentkezzen a konferencia oktatásszoicológiai szekciójába!
|
|
|
Nagy Péter Tibor
Andor Mihály -Liskó Ilona
Iskolaválasztás és mobilitás
|
2008 -1 0- - 06: 2
|
|
|
http://mek.oszk.hu/03600/03672/03672.pdf
|
|
|
Nagy Péter Tibor
Karády Viktor
számos tanulmány
|
2008 -1 0- - 06: 2
|
|
|
http://www.karadyviktor.uni.hu/indextanu lmanyok.htm
|
|
|
Nagy Péter Tibor
több szerz?
Educatio
|
2008 -1 0- - 06: 2
|
|
|
http://www.hier.iif.hu/hu/educatio.php
|
|
|
|
|
A http://oktatas.uni.hu - n oktatásszociológiai relevanciájú full text-eket gyüjtünk
|
|
|
|